• Kuva: Visit Helsinki/Jussi Hellsten
Share

Tule mukaan uuteen #Helsingintekijät-verkostoon!

Visit Helsinki on uudistanut kokonaisuudessaan kumppanuusmallinsa vuodelle 2017. 

Verkostokumppanit ovat Visit Helsingin ensisijaisia kumppaneita kaikissa markkinoinnin toimenpiteissä. #Helsingintekijät-verkosto jakaa tutkimustietoa matkailun ja tapahtumien toimialasta, oppii yhdessä markkinoinnin hyvistä käytännöistä sekä uusista trendeistä ja tuottaa työkaluja destinaation myyntiin. Tavoitteena on palvella matkailijoita entistä paremmin sekä varmistaa palveluiden ja ihmisten kohtaaminen. Verkostotapaamisia järjestetään noin viisi kertaa vuoden aikana.

Tieto ja tutkimus

Verkostossa esitellään ja jaetaan alan ajankohtaista tietoa ja tutkimuksia, jotka ovat Visit Helsingin saatavilla. Yhteistyötä tehdään mm. TAK:n, European Cities Marketingin, Visit Finlandin, Tietokeskuksen ja eri oppilaitosten kanssa ja asiantuntijoita kutsutaan puhumaan verkostolle. Tavoitteena on, että tutkimustietoa käydään läpi verkostotapaamisissa ja verkostokumppanit saavat tutkimustietoa oman markkinoinnin suunnittelun tueksi. Tiivistelmät tutkimuksista ja vierailevien puhujien materiaalit tarjotaan kumppaneille verkossa (salasanan takana).

Yhdessä oppiminen ja näkyvyyden kasvattaminen

Verkostossa opitaan yhdessä sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin tekemistä. Tavoitteena on, että niin Visit Helsingin kuin yritysten markkinoinnin toimenpiteet suuntaavat yhteiseen maaliin (esim. yhteiset teemat, hashtagit, kuvamaailmat, kilpailut, kampanjat). Kumppanit saavat verkostossa sosiaalisen median ja sisältömarkkinoinnin koulutusta ja kumppaniorganisaatiosta kaikki kiinnostuneet voivat tulla mukaan tapaamisiin.
Verkostokumppaneiden sisältöjä tuodaan jatkossa valikoidusti Visit Helsingin uudistettuihin digikanaviin (esim. sosiaalisen median kanavat, uusi verkkosivusto ja Helsinki-sovellus). Kumppanit saavat sisällöllistä näkyvyyttä Visit Helsingin uusissa digikanavissa. Niistä ei ole jatkossa mahdollisuutta ostaa erikseen näkyvyyttä, esim. banneripaikkoja.

Verkostokumppanit tulevat saamaan valikoidusti näkyvyyttä myös Visit Helsingin julkaisuissa, esim. Lasten Helsinki ja Urban Nature -kartoissa riippuen siitä mitä julkaistaan 2017. Jatkossa julkaisuihin ei voi erikseen ostaa mainostilaa.

Verkoston kumppanit saavat etuja Visit Helsingin yhteistyökumppaneiden kanavista, mm. Clear Channelin mainospinnat.
Verkostokumppanien kohteet ja palvelut ovat etusijalla suunniteltaessa ohjelmia kansainväliselle medialle.

Myynnin työkalut

#Helsingintekijät-verkoston käyttöön tulee yhteiset myynnin työkalut. Tämä tarkoittaa mm. ajantasaista destinaatiotietoa (uudet palvelut, kohteet jne.), myyntipresentaatioita eri kielillä, video- ja kuvamateriaalia, valmiita hissipuheita, jotka ovat ladattavissa linkin ja salasanan takana. Lisäksi verkkoon tehdään Helsinki Destinaationa -koulutuspaketti, jonka myötä esimerkiksi yrityksen myyntipäällikkö saa valmiita työkaluja tukemaan omaa myyntipuhettaan tai kansainvälistä kongressia hakeva professori saa työkaluja vakuuttaakseen päättäjät tuomaan kongressi Helsinkiin.

Myynnin työkaluja tulevat olemaan myös jo aiempina vuosina testatut kiinan-, japanin-, saksan- ja englanninkieliset tuotemanuaalit matkanjärjestäjille. Kumppanit saavat näkyvyyden tuotemanuaaleissa neljällä kielellä (tiedot toimitetaan englanniksi, käännös sisältyy verkostomaksuun). Lisäksi kumppaneilla on mahdollisuus näkyvyyteen muissa B2B-myynnin materiaaleissa esim. julkaisu kongressialan ammattilaisille.

Kumppanit ovat etusijalla Visit Helsingin matkanjärjestäjä-FAMien kohteita päätettäessä. Matkanjärjestäjien tutustumisvierailuihin lisätään kumppaneiden sisältöä järjestämällä sopivien vierailujen yhteydessä miniworkshopit, joihin kumppanit ovat tervetulleita esittelemään palvelujaan. Kumppaneilla on siis mahdollisuus osallistua matkanjärjestäjä-FAMien miniworkshopeihin ja tavata myyjiä, vaikka FAMin ohjelmassa ei vierailtaisikaan omassa yrityksessä.
Kotimaassa tullaan järjestämään mm. kongressialan verkostoitumistilaisuuksia. Myyntikäyntejä varustamoihin, matkanjärjestäjille, kongressijärjestäjille jatketaan koordinoidusti entiseen tapaan.

#Helsingintekijät -verkostokumppanuuden hinnat

Verkoston vuosihinta yritykselle määräytyy liikevaihdon mukaan seuraavasti:

Liikevaihto alle 500 000: 450 € 
yli 500 000: 900 € 
yli 1 milj.: 1900 € 
yli 3 milj.: 3600 € 
yli 5 milj.: 5000 € 
yli 10 milj.: 9500 € 
Helsingin seudun kaupunkien matkailutoimet (sis. Cruise Finland -yhteistyön): 7000 € 
Helsingin seudun kaupunkien matkailutoimet (ilman Cruise Finland -yhteistyötä): 3500 € 
Yhdistykset tai muut vastaavat, jossa useita toimijoita: 900 € (sis. yhden edustajan) 

Hintoihin lisätään voimassa oleva alv.

Ilmoittautuminen: juha.riehunkangas@hel.fi

 


Päivitetty 23.3.2017