• (c) Jussi Hellsten/Helsinki365
Share

Sähköinen tapahtumailmoitus

Tapahtumien onnistumiseksi tarvitaan paljon taustatyötä, jota helpottamaan Helsingin kaupunki on ottanut ensimmäisenä Suomessa käyttöön sähköisen tapahtumailmoituslomakkeen. Sähköisellä tapahtumailmoituksella sujuvoitetaan tapahtumien järjestämistä.

Yksi hakemus - kaikki ilmoitukset

Asiointi.hel.fi-sivuston tapahtumailmoituslomake on tarkoitettu Helsingissä järjestettävien tapahtumien, yleisötilaisuuksien sekä myynti- ja markkinointitapahtumien ilmoitusten ja lupahakemusten tekemiseen.

Huomioithan että tapahtuma-alueesta ja lupakäsittelystä voidaan periä maksu, joka määräytyy voimassaolevan taksan mukaan.

Tapahtumajärjestäjä saa yhdellä sähköisellä tapahtumailmoituksella tehtyä lähes kaikki tarvittavat ilmoitukset ja lupahakemukset Helsingissä järjestettävään tapahtumaan. Aiemmin tämä on vaatinut yhdestä kymmeneen eri hakemusta.

Sähköisesti jätetty lomake menee käsiteltäväksi tapahtumalupa- ja ilmoitusasioita hoitaville kaupungin virastoille, joita ovat rakennusvirasto, tukkutori, liikuntavirasto, ympäristökeskuksen ympäristövalvonta- ja ympäristöterveysyksiköt, pelastuslaitos sekä Helsingin satama.

Tapahtumailmoitus toimii samalla muistilistana tapahtumajärjestäjälle. Lomake ohjaa ilmoittajaa seuraaviin vaiheisiin sen mukaan, millaisia ilmoituksia ja lupia annettujen tietojen perusteella tarvitaan.

Tutustu myös:

Tapahtumajärjestäjän ohjeet